torsdag 25 oktober 2012

Det där med mord är allt bra fruntimmersaktigt!

Usch! Råkulen dag så man ryser bara man tittar ut genom fönstret. Ryser, förresten? Var det inte så att det var en boklunch på biblioteket idag med tema "rysningar"?

Jo minsann, dagens tema var "Spänningar & Rysningar" med tips om deckare och thrillers och annat hemskt. Passar bra i höstrusket...

Så jag åkte väl ner och då visade det sig att två kvinnliga bibliotekarier tipsade fem läshungriga kvinnor (åsså mig) om sammalagt fem kvinnliga deckar- och thrillerförfattares böcker (åsså en manlig författare, Steven Watson).

Är det inte lustigt? Är det så att bara kvinnor (och jag) är läskunniga? Eller är det bara jag bland hela den manliga befolkningen som tycker det kan vara spännande med deckare?

Jag tror inte det. Statistiken säger att det inte är så.

Fast den där boken (huvudpersonen är, gissa, en kvinna) Innan jag somnar (av den ende manlige författaren), den verkade faktiskt himla bra. Får ta och läsa den sedan, när jag har mera tid.


Inga kommentarer: