onsdag 2 december 2015

Julmys i Bergdalahyttan

I butiken bjöds på kaffe, men i hyttan fick en betala. Å andra sidan: i hyttan fanns lussebullar, kanelbullar, muffins och pepparkakor (och kaffe i porslinsmugg) - i butiken fanns pepparkakor och kaffe i pappmugg.

I butiken fanns mycket att titta på, men nå'n "action" (läs: glasblåsning) fanns inte. I hyttan, däremot, gjorde Magnus "maneter" i halv-mörkret. Med intresserad publik:


Eva, som driver hyttcafeet, noterade att under sommaren hade nästan ingen bofast Bergdaling kommit för kaffe.
Jag kunde kontra med att under mina år på Spinnhuset har jag nästan aldrig haft nå'n bofast besökare, jag heller.
Lustigt hur det kan vara: när jag under ett par år deltog i en butik i anslutning till Skrufs glasbruk så kom traktens äldre damer mest hela tiden på besök, "för att se om vi fått in nå't nytt". Det hade vi ju sällan, med det var trevligt att se att traktens invånare kände till att vi fanns!

Nå. Inte spelar det nå'n roll varifrån besökarna kommer: alla är välkomna!

Inga kommentarer: