lördag 6 april 2024

Nu blev det vår!

Och på ängen går det får... Och ... Och - ÄH - det där med romantiska vårkväden är inte riktigt min grej. Å andra sida var det inte det jag skulle blogga om, så det gör inte så mycket. Det är i alla fall skönt att snön har försvunnit, åtminstone för tillfället. Men det är ju faktiskt april - så vem vet...
Vad jag egentligen skulle göra, var att berätta om dagens vernissage på galleriet. Och då kan man ju till exempel börja med några gulliga katter målade av Marie Capaldi. Och det ansluter väl tillräckligt väl till gulliga vårkänslor - eller hur?
Men jag måste nog erkänna att varken hennes eller Jarl Ingvarssons målningar riktigt faller mig på läppen. De är helt enkelt inte min stil, men det betyder ju ingenting.
Men man kan ju alltid fråga sig huruvida det finns björnar i Sparsör. Oberoende av vilket så finns Jarl Ingvarsson och Marie Capaldi (representerade, jag tror inte att de faktiskt kommer att vara på plats...) på Bergdala konstgalleri nu den 6-7, 13-14 och 20-21 april. Öppet 13-16. Kort sagt: Som vanligt skall man ta sig tiden att åka till Bergdala. Bergdala är alltid värt ett besök. Glasbruket jobbar ju inte på helgerna men butiken är öppen.

Inga kommentarer: